Les set fases de la Marató

La suma per arribar a la glòria

Començar un compte enrere de 42km és un error gravíssim. L’única manera d’arribar al final i arribar-hi bé és dividir el recorregut en diferents fases que puguem anar completant i petits objectius que puguem assolir de mica en mica.


Jo en aquesta ocasió vaig dividir el recorregut en 7 fases diferents amb objectius concrets i identificables, de manera que mentalment en comptes de tenir un compte enrere tenia una suma positiva que m’acostava a la recta final.

Fase 1: Primeres sensacions

Els instants previs a la sortida i la sortida en si és un terratrèmol d’emocions. La gentada, els nervis, la pressió, les ganes de començar, les ganes de fer-ho molt bé generen un ambient màgic però també perillós. Durant els primers 3km cal anar en compte de no entrebancar-se, de començar a agafar ritme i de trobar quin és el nostre lloc a la cursa. En el meu cas em vaig situar just per davant de les llebres de 3h amb la intenció de mantenir-m’hi com a mínim fins al km30 i llavors que fos el que havia de ser.

Fase 2: Ritme, ritme, ritme

Un cop superat el tercer quilòmetre vaig aprofitar la sortida de l’embut que és la carretera de Sants per córrer amb més comoditat, amb més espai i poder anar buscant el meu ritme. Per mi és important agafar ritme de seguida per posar el pilot automàtic i concentrar-me en mantenir-lo més que no pas en aconseguir-lo, que és més estressant. La Diagonal i la baixada per Tarragona van ser ideals per seguir-ne agafant abans d’entrar a la Gran Via.

Fase 3: Amics

A partir de l’entrada a la Gran Via va començar la fase de les cares conegudes. Des d’allà fins a l’inici de la Meridiana comptava amb la gran majoria d’amics que van venir a animar-me. Situar-los allà té l’avantatge que contribueixen amb molta força a mantenir el ritme de creuer i a esgarrapar segons en un moment en què encara estic fresc i ho puc fer. Us asseguro que els trams que vaig córrer més ràpid són aquells en els quals tenia visita!

Fase 4: Mitja Marató

A partir del km18, l’entrada a la Meridiana, vaig començar la fase que podríem anomenar de la Mitja Marató. L’objectiu en aquest cas era completar la primera meitat amb físic per poder avaluar com estava i encarar la segona meitat amb cap. La valoració que vaig fer va ser positiva, la primera meitat havia anat molt bé i estava preparat per a començar la següent fase.

Fase 5: Recordant la Maratest

Havent comprovat al pas pel km21 que tenia cap i que tenia cames, vaig córrer recordant la Maratest que havia corregut tres setmanes abans a Badalona. Havia de mantenir el ritme, havia de seguir agafant energia a tots els avituallaments i havia d’agafar forces per a saltar el mur. Comparava les sensacions que tenia amb les que havia tingut corrent la millor tirada llarga del món i veia que anava bé, molt bé.

Fase 6: El Mur

Anava tant bé que el pitjor del Mur van ser els cartells de promoció del nou programa de TV3, situats a partir del km30 amb molt poca empatia i sensibilitat. A banda d’aquesta anècdota desafortunada, us enganyaria si us digués que no hi va haver mur per mi, però us asseguro que per sort el vaig trobar molt baixet i el vaig patir molt poc. Al km31 hi havia un senyor que ens recordava a tots que “ja ho teníem però havíem de tenir molt coco” i tenia tota la raó del món. Exactament això és el que vaig fer, tenir cap, molt cap, pensar coses positives i no parar de córrer.

Fase 7: Glòria als campions

I així és com vaig saltar el mur i em vaig plantar al km35. Vaig mirar el rellotge i vaig veure que, fins i tot en cas que em passés alguna cosa i hagués de baixar molt el ritme, tenia marge per baixar de les 3h. A partir de llavors, amb el mur allunyant-se enrere, físicament em vaig veure molt valent i mentalment vaig dedicar-me a gaudir vivint la transformació del somni a la realitat de l’arribada que havia somiat.

I l’arribada, per descomptat, va ser un espectacle. Veia el crono més lluny de les 3h del que havia pogut imaginar en els moments de més optimisme, i desbordat per l’emoció premia els punys, sacsejava els braços, somreia, plorava i celebrava amb tothom que ho havia aconseguit.

El moment de l’arribada és un regal que s’ha de fer cadascú a si mateix. Un regal que ens ha d’acompanyar sempre. Un regal que ens donarà forces a la següent marató. Perquè sempre n’hi haurà una altra, perquè quan completem els 42km195m i creuem la meta sabem que farem el possible per tornar-ho a fer. Això és el que passa quan hem tastat la glòria. Glòria als campions.

Anuncis

One Comment Add yours

Deixa un comentari

