Correré la Marató de París 2015

La Marató de la ciutat de la llum

Un mes després de córrer la Marató de Barcelona seré a París per córrer 42km i 195m a la ciutat de la llum. La de París és una de les maratons més famoses d’Europa i aquest any tinc la sort de poder-hi córrer. Després de fer 2:51:16 a Barcelona, a París l’objectiu és acabar i el repte és fer-ho sense patir.


La cosa va anar així: havia corregut la Marató de Barcelona del 2014, havia anat a París a veure-hi uns molt bons amics i vaig mirar a Internet quan s’obrien les preinscripcions de la Marató de la ciutat el 2015. Ja se sap que una cosa porta a l’altra. Vaig posar-me un recordatori al calendari i quan van obrir-se vaig sol·licitar una spotlight -inscripció preferent, abans de l’obertura al gran públic, exactament quan es col·lapsa la web-. El primer requisit que demanaven era poder acreditar sub3h, per tant en un primer moment no vaig passar el filtre.

Però al cap d’uns dies vaig rebre un correu de l’organització en què m’indicaven que, si ho volia, podia formalitzar la inscripció. Havien anat baixant el llistó i havia entrat a la llista d’spotlights. Vaig fer-ho i vaig apuntar la data al calendari: 12 d’abril. Sabia que això era un mes després de la Marató de Barcelona, però com que primer havia d’anar a Dresden a l’octubre, vaig deixar el tema per més endavant.

Dues maratons en menys d’un mes

Vaig córrer a Dresden, va anar molt bé i vaig començar a pensar com encararia aquesta primavera. No volia perdre’m la cita de la prova reina a la meva ciutat però tampoc volia renunciar a París. La decisió que vaig acabar prenent va ser apuntar-me a Barcelona i entrenar-me amb el 15 de març al cap. Si arribava bé al març, correria fort a Barcelona i faria el que pogués a París. I si arribava just, convertiria la de Barcelona en una tirada llarga més una trotada fins al final i correria seriosament a la capital francesa.

A Barcelona 2015 em vaig veure fort, valent, amb cames i amb cap, vaig córrer més ràpid del que havia pogut arribar a somiar i vaig creuar la meta després de 285 corredors. Per tant ara encaro París d’una manera nova amb la que no he encarat cap cursa, ni tan sols de 10km: com un turista.

Si a Barcelona vaig fer mitja marató amb físic i mitja amb seny, a París això haurà de ser a l’inrevés: intentaré fer la primera meitat amb seny i la segona amb entrenament.

Per a fer-ho he demanat ajuda

Aquest repte no l’encaro pas sol, ja que seria impossible fer-ho i fer-ho bé. Per això he demanat consell a l’Albert, a qui trobaré a faltar a la meta. Al Francesc, que m’ha dit que calqui el pla de l’últim mes abans de la Marató de Barcelona i el redueixi un 10% sense passar mai de 25km. I ajuda al Cesc i la Lali, que m’acolliran a casa, patiran el meu horari pre-marató, i els enredaré per a què em facin algun avituallament extra.

És o no és un bon pla? Jo trobo que és genial!

Anuncis

2 Comments Add yours

Deixa un comentari

