Què cal saber de la nova Cursa dels Bombers 2015?

Un nou negoci per a un nou públic amb un altre format

Després de mesos d’especulacions i moltes fabulacions -i de l’encert de La Bolsa del Corredor– ja ens podem apuntar a la Cursa Bombers de Barcelona i marcar a l’agenda dia i hora: 12 de juny a les 21:00h. Una cita que han modificat de dalt a baix per tal reinventar la cursa més cool de Barcelona.


La Cursa Bombers de Barcelona cada any tenia més inscrits, però malgrat això, començava a enviar els primers senyals d’esgotament del model. Els corredors habituals ja no la tenien marcada a foc al calendari -inscripció extremadament cara, massificació, poca atenció- i els corredors debutants que s’animaven a inscriure’s no gaudien d’una experiència tant diferent a la que oferien les altres curses populars de Barcelona.

Reinventar-se o morir

Per a no morir d’èxit la prova 10k més mediàtica de Barcelona s’havia de reinventar. I tenia el terreny preparat per a fer-ho. D’una banda a nivell organitzatiu comptar amb Nike és comptar amb voluntat d’innovació i amb la capacitat i el potencial per a donar cops d’efecte cada cop que sigui necessari per a mantenir-se al capdamunt del negoci i de tots els rànquings. D’altra banda, amb aquest canvi Nike assalta un mercat gairebé verge on pot generar un volum de negoci molt elevat: els corredors novells i els que encara no ho són.

La gent que corre durant la primavera, trota a l’estiu, corre a la tardor i ho abandona a l’hivern, que no compten amb gaire material o que no estan disposats a no anar a l’última per sortir a fer uns quilòmetres pel barri, que no se senten còmodes a les curses més competitives de Barcelona però que tenen ganes de festa… estan al punt de mira de la transnacional nord-americana i Nike pretén conquerir-los a través de l’organització de l’esdeveniment esportiu més cool, modern i innovador de Barcelona.

Què ha canviat?

Si la cursa estrella de Madrid és la San Silvestre de Vallecas a l’hivern, Nike aconsegueix el doblet situant la Cursa Bombers a l’estiu a Barcelona. Un circuit nou per a una voluntat nova, un nou horari en una altra època de l’any, un preu que ha superat la barrera dels 20€, limitació a 20.000 inscrits, la comercialització de serveis com el guarda-roba, la pèrdua de l’homologació de les marques per a rànquings i rècords professionals… Són una sèrie de canvis que el corredor habitual notarà i el podran tirar enrere, però que el target de Nike per a aquesta cursa està disposat a assumir.

El recorregut comença seguint el de l’inici de l’antiga Cursa Bombers però al revés, fent baixada al Paral·lel, i continua amb la segona part de la Cursa dels Nassos de Barcelona; es perden revolts i no es fa cap gir de més de 90º. En total diuen que són 22m de desnivell negatiu i que això impedeix l’homologació de les marques, cosa que preocupa poc el públic que Nike vol captar. La limitació d’inscripcions d’una banda genera sentiment de fortuna i exclusivitat pels inscrits i de l’altra farà que es corri més còmodament. S’haurà de veure com afecta això als corredors habituals i quin és l’impacte de negoci que tindrà en el públic objectiu que Nike vol captar.

A qui afecta?

En primer lloc la nova Cursa Bombers de Barcelona afecta als corredors; la novetat la patirà tothom i caldrà analitzar amb profunditat per qui és un canvi bo i per qui és dolent.

Però també afecta al calendari de curses. Les grans beneficiades han estat les curses d’abril: la del Corte Inglés a nivell de masses i la Nocturna de l’Hospitalet pels corredors que volen recuperar sensacions en 10km un mes després de la Marató de Barcelona. Les curses de maig respiren alleujades: especialment la del DiR – Guàrdia Urbana, que va punxar en la segona edició i ara té una altra oportunitat (jo no la correré perquè no vull tenir res a veure amb un cos policial com aquest). I les grans perjudicades són les curses de juny:

Però si hi ha una perjudicada de debò és la nocturna del Port de Barcelona, la Night Run Right, que està calendaritzada pel 13 de juny. Nike no ha tingut ni respecte ni compassió i ha situat una cursa que copia la principal característica de l’altra, la nocturnitat, un dia abans. Una llàstima total.

Finalment, en una altra lliga, hi ha la Run The Party de Mango, que ni té data ni s’espera que en tingui; la Desigual Night Run, que com veieu a la web se l’esperava aviat el 2014; i la The Color Run, que se celebra una setmana abans però que no és una cursa, sinó que és l’enèsima perversió dels festivals Holi occidentals per a què hi vagin tots els holipolles.

I ara què?

Ara Nike ho petarà. Ras i curt. Perquè s’esgotaran les inscripcions, el traçat no inventa res, el desnivell negatiu farà que la gent surti contenta amb la marca i l’any que ve més, faran caixa amb les inscripcions i propina amb l’extra del guarda-roba… Ah, i els que s’hagin quedat pel camí ja s’ho faran. Què els importa això als directius de multinacionals?

 

Anuncis

4 Comments Add yours

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s