Córrer per formar part d’alguna cosa

…i que aquesta cosa sigui diferent

Corro curses per molts motius, per tants que no acabaríem mai, però un dels més importants és el formar part d’alguna cosa, sentir-me part d’alguna cosa diferent, especial, que vagi més enllà d’allò que és comú i habitual. I, perdoneu la reducció materialista que faig, però en el dia a dia això cristal·litza en la samarreta que porto.


La samarreta com a record i com a vincle

Guardo totes les samarretes de totes les curses com a record. Potser arribarà un dia que ja no em cabran a enlloc i hauré de començar a triar, però ara la tria arriba fins a la que em poso i la que no, i quan em poso cadascuna.

Com les trio? Les trio pel què em van fer sentir i em continuen fent sentir i també per l’estima que tinc a cada cursa. Si m’ho vaig passar bé, si és una cursa que m’agrada, si és una cursa diferent, si el que vaig fer va ser una fita important… me la poso perquè posat a ser un anunci ambulant, val més que ho sigui d’allò que valoro. I és per això que sovint corro amb les samarretes de les maratons que he corregut, de les mitges, de les Maratest i del Correbarri.

La pell de gallina

El cas més espectacular és el de córrer amb la de la Marató de Barcelona. Perquè cada dia que ho faig trobo algú que també la porta i al veure’ns ens somriem o ens fem un gest còmplice. A l’acte se’m posa la pell de gallina perquè recordo alguna de les sensacions que he tingut en alguna Marató i m’agrada perquè em venen al cap bons moments i perquè em genera instants d’interacció amb altres corredors amb qui d’alguna manera tenim alguna cosa en comú.

Però també noto un vincle especial quan porto la de la Maratest, perquè si veig algú que s’hi fixa i ens mirem sento que pensa “aquest sap com preparar una Marató”. En aquest cas és una situació de complicitat tècnica, de coneixement comú, fins i tot de pensar “tu i jo sabem de què va, i no tots aquests que corren cada dia amb la samarreta de l’última cursa de Bombers“.

I ara pensareu que clar, us parlo de curses de com a mínim vint-i-un quilòmetres, de preparacions de maratons i de ma-ra-tons! Doncs no, perquè també hi ha una 10k que us farà sentir part d’alguna cosa diferent: part d’un equip, el del vostre districte: el Correbarri. A mi m’agrada tant que quan viatjo m’enduc la samarreta i em faig una foto a algun lloc (a la imatge de l’article porto la Sant Martí del 2014 a la fira del corredor de la Marató de Dresden).

I ara què?

Ara heu de marcar el 4 d’octubre al calendari, us hi heu d’apuntar perquè ja ha obert les inscripcions i heu d’esperar amb ganes una data que us farà viure una experiència nova, una cursa que us farà sentir que formeu part d’alguna cosa important i que, a més a més, potser us durà al podi si el vostre districte és el guanyador. Jo ja m’hi he apuntat!

Anuncis

Deixa un comentari

