La Jean Bouin 2015, a examen

Per la clàssica sempre fa fred

Semblava que l’estiuet de Sant Martí s’allargava però ha estat arribar la Jean Bouin i començar a fer fred de debò. El pavelló del guarda-roba estava ple a vessar de corredors que es resguardaven del fred abans de dirigir-se cap a la sortida on sort n’hi va haver de l’efecte pingüí. La Jean Bouin m’agrada perquè té un final difícil i a mi aquestes coses em van bé. Però pot millorar i molt.


Una cursa gran que podria ser molt millor

Per la Jean Bouin sempre fa fred: els corredors fem temps al pavelló del guarda-roba, endarrerim l’escalfament i no ens dirigim cap a la línia de sortida fins que veiem que hi ha prou gent com per a sobreviure a les condicions climàtiques gràcies al resguard tèrmic de l’efecte pingüí. Comencem a córrer amb el tret de sortida i ho donem tot, abans del Paral·lel per fer-lo amb un bon sac de segons de marge i durant el tram final per lluitar per acabar bé.

Però l’organització no està a l’alçada d’una cursa com aquesta. Tinc la sensació que d’una banda s’encomanen a la història i al nom de la cursa i de l’altra que es recolzen massa en Mundo Deportivo i obliden la importància de ser a tot arreu. Busqueu-los i trobeu-los a algun lloc que no sigui la seva web, no hi són.

No és que tot vagi malament, no és una mala cursa. Però sí que hi ha petits detalls que s’haurien de millorar per no quedar enrere pel què fa a serveis i per no fer més gran la diferència que hi ha entre qualitat i preu. Perquè al final la Jean Bouin és una de les proves on el quilòmetre surt més car i l’experiència és més normal.

jeanbouin2015_arribada-2Jo d’ells em posaria de cap a la feina. Perquè ja fa temps que les curses estan deixant d’aplegar gent pel nom i per la marca i en comencen a aplegar-ne oferint experiències singulars. I seria una llàstima que una cursa que compta amb noranta-dues edicions s’apagués. L’examen el passa rascant.

Examen

  • Recollida de pitralls: al centre comercial Les Arenes, té el glamour de ser a un lloc amb vistes a la ciutat. Jo hi vaig anar el divendres a última hora i va ser tot molt ràpid. Però l’espai és tan gran que queda molt desangelat. A una punta els dorsals, a l’altra les samarretes i poca cosa més. Segur que poden reestructurar-ho o oferir altres serveis. Què us sembla, per exemple, una petita exposició històrica de la cursa?
  • Bossa del corredor: la samarreta, una mostra de crema de l’Oreal -per cuidar la pell després del fred, no?- i el tradicional tetrabric de caldo Aneto. També hi ha un suplement energètic sprint que mai he tastat perquè l’envasat és tan poc atractiu que em sembla que m’indigestaré i no vull fer proves. Hi ha tot això i flyers de Mundo deportivo, molts flyers.
  • Samarreta: és Asics, funciona, està bé i tot el què vulgueu. Però aquest any no han fet ni l’esforç de fer un nou disseny. És exactament el mateix que el del 2013 però amb uns altres colors. I això és de suspens total.

copia-samarreta-jeanbouin-2015

  • Guarda-roba: sense problemes si vas amb temps. Des de la línia de sortida sempre tenim l’oportunitat de veure gent que arriben tard i que durant el compte enrere surten corrent des del guarda-roba cap al seu calaix, però això és problema seu i fa riure als que estem preparats. D’altra banda, la recollida és en format passadís: cadascú recull la seva motxilla i això sempre és més àgil que esperar que els voluntaris les hagin de localitzar. I és que a vegades costa!
  • Recorregut: segurament és el millor de la cursa. Recorregut ample i ràpid fins al Paral·lel, a partir de llavors toca serrar ben fort les dents, però aquesta part a mi m’encanta. De retalladors n’hi ha sempre a tot arreu, per posar-los les coses més difícils es podrien afegir cintes als xamfrans. I també estaria bé indicar millor els quilòmetres -el vent va tirar a terra alguna tanca- o senyalitzar la separació del carril bici per a què ningú tingui una sorpresa desagradable.
  • Sortida: algú ha de dir que l’speaker hi posa molt esperit però que s’ha quedat unes quantes generacions enrere. És d’allò més carrincló i a mi, personalment, em fa una mica de mandra. A banda d’això, segueixo sense entendre per què, PER QUÈ, l’arc de sortida és menys ample que el carrer i per què no s’estreny el carrer a la mida de l’arc de sortida. Jo perquè surto des del primer calaix, però aquest tipus de sortida provoca embotellaments i endarrereix la sortida de molts corredors.
  • Avituallament: aigua a banda i banda al km5 i aigua i beguda isotònica a l’arribada. Sobre l’avituallament de mitja cursa la meva suggerència és que s’avanci una mica pel passeig Pujades de manera que s’allunyi del gir amb Picasso. Per què? Perquè els avituallaments sempre provoquen zones molles i si hi ha una més perillosa que una zona molla és un revolt moll.
  • Arribada: o vaig arribar amb molt més fons que l’any passat o aquest any l’arribada era una mica abans. Ho atribueixo a la fi de les obres del Paral·lel, que han fet que el circuit ja sigui més definitiu i que no hagin hagut d’allargar metres per quadrar-lo entre Rius i Taulet i Ferrar i Guàrdia. S’ha de dir que l’arribada és bona i que el pont que uneix Maria Cristina amb la Font Màgica ple de públic és molt lluït.
  • Fisioteràpia: no n’hi ha, encara que pel què val la inscripció n’hi podria haver, no?
  • Tornaré? Sí, en principi tornaré. Malgrat tot m’agrada perquè és una cursa històrica i perquè el recorregut té un final diferent al de les curses que acaben a Maria Cristina.

I ara què?

Jo vaig fer el que us vaig dir. Vaig anar serrant les dents des del principi, esforçant-me per aconseguir un bon sac de segons per afrontar el Paral·lel, la pujada per Tamarit, el carrer Lleida… Vaig arribar molt bé i vaig administrar amb seny aquest temps en un tram final que, malgrat el vent, podia haver estat molt més dur.

La següent serà la Cursa dels Nassos (que ja ha obert inscripcions) i mentrestant ja penso en la Marató de Barcelona. Una Marató que ja té samarreta i recorregut. Però dels estereotips blau-masculí VS rosa-femení, del canvi de disseny eliminant el logotip de la Caixa i de l’entrenament del 28/11/2016 per preparar una Marató que haurà estat 8 mesos abans en parlarem un altre dia.

Anuncis

One Comment Add yours

Deixa un comentari

