Sort en tinc…

…del públic, dels somriures, dels somnis!

Quan una cursa es posa difícil, quan arriba un moment dur, diguem-ne desànim o diguem-ne mur, primer pateixo. Però després, en comptes d’enfonsar-me, busco motius a fora i a dins meu que m’ajudin a seguir corrent. Els trobo i ho aconsegueixo. I estic d’allò més content.


A vegades és com si em faltessin les forces…

…perquè no sempre és fàcil, ni sempre fa baixada. A vegades és més dur del que sembla, altres vegades em sembla més dur del que realment és. Hi ha cops en què depèn del dia i n’hi ha en què depèn de mi. En alguna ocasió també depèn de la nit o de l’últim pensament que vaig tenir abans d’anar a dormir.

Un quilòmetre que es fa més llarg que mai, un ritme que de sobte és difícil de mantenir, l’avituallament que no arriba, l’aigua que no em refresca i el gel que és com si no m’aportés gens d’energia. El de davant ha marxat i el de darrera sembla que m’encalça. Cada passa xoca massa fort a l’asfalt i la cadència em martelleja el cap. El sol m’encega i les ulleres em molesten. Els pantalons no se’m posen bé i el coll de la samarreta o és massa escollarat o m’ofega. I ara cap a on? Cap allà, però queda tot un món.

Podria parar o fer uns metres caminant o baixar tant el ritme que no se sapigués què és el que faig. Podria esborrar-me, sortir de la calçada o quedar-me al marge. Podria abandonar i tornar cap a casa sense passar pel final. Podria moltes coses però de totes aquestes no en vull cap.

marc-marato-roma-2016-moment-dificil

Per buscar forces per a continuar…

…aixeco la mirada i faig una ullada al meu voltant. Hi ha aquells que han baixat a aplaudir, els de més enllà que passaven per aquí i s’han quedat a animar i aquests que esperen algú que es mor de ganes de veure’ls i sentir-los cridar. Hi ha un nen que para la mà amb il·lusió per si algun corredor li vol xocar. Els alegres, els decidits, els que em diuen que falta poc quan encara no he arribat ni a la meitat, els que llegeixen un dorsal rere l’altre i em diuen pel nom, el que baixava a comprar el pa i ha quedat captivat. Hi ha qui em busca amb la mirada i qui és com si em veiés encara que sigui molt lluny.

Hi ha el corredor de davant, al que segueixo i m’oblido de tota preocupació pel ritme. I el que ve darrere, ben enganxat, que fa impossible que em pugui despenjar. Hi ha el que ens atrapa i se sent segur i refugiat al nostre grup i el valent que canvia el ritme i se’n va lluny.

Llavors, content del que veig a fora, miro cap endins. I hi trobo il·lusió i confiança, fe i perseverança, paciència, entrega, força, passió, energia, ganes que vagi bé, molt bé, millor. Hi trobo estima, vida, actitud, alegria, tranquil·litat i bogeria, seguretat, motivació. Hi trobo amor, hi trobo un jo valent que em cuida, que m’anima i que em diu que creu en mi. I això és bo.

Penso en aquella 5k que tant em va agradar; penso en el que estic aprenent; en la millor 10k, que està a punt d’arribar; en aquella clàssica a la que tornaré; en la pròxima Marató que em farà tornar a plorar. Penso en els bons records i somio en els que vindran.

marc-arribada-roma-2016-peto

I sé que puc acabar!

Se m’esborra el solc que se’m fa al front quan hi ha alguna cosa que em preocupa i que m’inquieta. De mica en mica se’m relaxen les faccions i em pesen menys les cames. Em sento segur dins del grup del qual formo part. Saludo, somric, dono les gràcies als voluntaris. Animo al que va darrere meu per a què no es desenganxi, dono un relleu al que va davant i m’encarrego una mica del ritme disposat a ajudar. Torno a gaudir.

Em dirigeixo als del públic per demanar-los que ens animin. Els interpel·lo per a què no es quedin indiferents. Per un moment em separo una mica del grup, em faig un petó a la mà i xoco la d’un nen que somriu embadalit. Parlo amb els companys i els dic que ho estem fent molt bé, que ja ho tenim, que ho estem partint.

Cada petit gest em fa córrer més. Em sento, m’agrado, noto que visc. I mentre creuo la meta, somric.

maratona-roma-2016-km42before-7maratons

Anuncis

Deixa un comentari

