København: adidas runners Race 2016

Una experiència brutal

La Maria, en David i jo hem passat un cap de setmana genial a København amb molt bona gent d’adidas runners de 17 ciutats d’Europa. Hem gaudit de cada moment, hem après d’allò més, hem fet amics de tot arreu i ens hem esforçat per a deixar el llistó d’adidas runners Barcelona ben amunt, tant a nivell competitiu com, sobretot, a nivell humà. I podem dir contents que ho hem aconseguit!

La prèvia de la cursa: un luxe

Ens vam trobar divendres al migdia a l’Aeroport de Barcelona amb moltes ganes de gaudir d’una escapada runner exceocional. Ens sentíem molt afortunats de poder tenir l’experiència que tindríem, però la veritat és que encara no ens en sentíem tant com ens en sentiríem a l’hora de marxar.

L’avió ens va dur fins a København i des d’allà ens vam desplaçar fins a Helsingør, al nord de la capital danesa. Vam sopar pel camí i vam xafardejar una mica l’hotel abans d’anar-nos-en a dormir. No hi vam anar gaire tard, perquè havíem de carregar les piles pel dia que ens esperava l’endemà.

marc-maria-david-ar-barcelona-photocall

Al menjador de l’hotel hi havia gent de totes les comunitats d’adidas runners d’Europa. Ens distingíem per la samarreta i ens somrèiem i ens presentàvem mentre esmorzàvem de valent. Un autocar serigrafiat ens va venir a buscar i ens va dur fins a la sortida, a Søerne Rundt. Allà de seguida van caure les primeres fotos de moltes i vam fer temps entre converses i rialles, sota el sol d’una ciutat que ens acollia amb la seva millor cara.

marc-maria-david-ar-barcelona-crew

Vam agafar una mica de beguda isotònica i barretes Clif per ser passar a gana i la set, vam fer una visita de cortesia al lavabo i vam esperar pacientment el nostre torn per sortir. Primer correria la Maria, 6km; i després en correríem 12 el David i jo. Hi havia onades cada 10 minuts durant tot el matí, per omplir el cor de la ciutat de corredor.

A més a més, el món és tan petit que vaig trobar a København dos bons amics que mai falten al km12 de la Marató de Barcelona per animar-me. Instagram m’havia xivat que eren per allà, vaig escriure’ls i vam quedar que passarien per la zona de sortida per veure si ens trobàvem i ens vam trobar. Quina il·lusió! Aquí hi ha la prova de tot plegat:

adidas-runners-copenhagen-2016-vane-edu

L’adidas runners Race? This is not just another race

Aquesta no és una cursa més i ens van fer sentir que cada corredor és únic i especial. Van donar-nos una jaqueta que havíem desitjat des que havíem arribat, que ens havíem de posar abans de la sortida per participar a la presentació d’adidas runners dins d’una cúpula. Des d’allà anàvem cap al calaix, tret de sortida i a córrer pel voltant del canal.

marc-adidas-runners-pont-copenhagenEl circuit donava pel que donava: camí de terra tocant el canal, alguns pendents i més d’un gir complicat. Però l’experiència estava calculada al milímitre: unes flames s’activaven al passar, hi havia punts d’animació plens d’energia i de somriures, un canó que feia una pluja fina d’espuma, llums i colors per tot arreu. Corríem i ens sentíem importants. Érem importants!

marc-adidas-runners-copenhagen-winterlandEn David i jo havíem gravat la sortida de la Maria i ens havíem escapat a escalfar. Quan va ser el nostre torn, ella ens va gravar mentre sortíem i ens va animar i fer fotos a diferents punts del canal. Quina sorpresa cada cop que ens creuàvem, quina alegria la de saber que tots gaudíem, que bé, que molt bé que ens ho vam passar! Vam fer tot el que vam poder i vam quedar contents amb el resultat.

marc-adidas-runners-pacer-copenhagen

Vam menjar a l’avituallament final -una mica de fruita i uns tacos ecològics– i vam descansar sucant els peus als llacs. Ara parlàvem amb uns i ara coneixíem uns altres corredors, ens fèiem fotografies aquí i allà i gaudíem de casa instant.

La festa de després va ser memorable

Malgrat el cansament de la cursa, el trajecte fins a l’hotel va ser un festival. La dutxa va ser clau, vam reposar una estona i ens vam vestir, amb el running apparel perquè this is how we party, per anar cap a un restaurant a la vora del mar, amb Suècia a davant per fer-nos una foto de grup, sopar i celebrar.

foto-platja-adidas-runners-copenhagen

Estava tot cuidat al detall: la decoració, l’ambient, el menjar, cada cosa, cada moment. No hi havia res que es pogués improvisar. Fins i tot, nosaltres, que dúiem samarretes d’adidas runners Barcelona per intentar-les canviar per les d’alguna altra comunitat, vam adonar-nos que no érem els únics que ho havíem pensat. Vam aconseguir-ne moltes i si en faltava alguna, no passava res, perquè ens trobarem i ho arreglarem allà on sigui que anem!

marc-maria-david-ar-barcelona-festa

Durant el sopar vam donar les gràcies a adidas runners København en l’idioma de disset ciutats diferents, vam riure i vam ballar, vam intercanviar molts contactes i vam fer molts amics. Vam jugar a ping-pong i vam veure les estrelles des d’unes gandules a una platja danesa, amb el mar a davant i Suècia al fons.

marc-maria-david-ar-barcelona-viena

Quan va ser l’hora, vam anar a dormir. I l’endemà ens vam llevar ben aviat per poder fer una mica de turisme per la ciutat. Vam acomiadar-nos dels nous amics que havíem fet i vam dir-nos fins aviat.

marc-maria-david-ar-barcelona-turisme

København és preciós i va ser l’escenari perfecte per a tres membres d’AR Barcelona tinguéssim una mica de nostàlgia del cap de setmana que havíem passat i recordéssim amb un somriure gegant cada moment que havíem viscut. L’hora de tornada va arribar i mentre anàvem cap a l’aeroport, vam comprar algun souvenir i vam dir a reveure a la ciutat.

I ara què?

Ara jo torno a Barcelona amb moltes ganes de seguir entrenant, amb la il·lusió que vinguin a veure’ns alguns dels amics que hem fet i de trobar-ne d’altres quan viatgi a la seva ciutat. I després d’un cap de setmana tan excepcional, s’acosten la Cursa de la Mercè, la Marató de Munic i el Correbarri. I una vegada més, la samarreta de Sant Martí em va acompanyar de viatge, com ha de ser!

marc-correbarri-samarreta-viatgera-copenhagen

Quines ganes que tinc de seguir corrent! Va!

Mange tak, København!
Moltes gràcies, Copenhaguen!
Thank you very much, Copenhagen!