10 imprescindibles pel 2017

Aquest any es corre això

M’agrada començar l’any pensant què correré si tot va bé, faig una llista de cites imprescindibles a les quals sé que no faltaré de cap de les maneres i a partir d’aquí vaig completant el calendari amb altres curses a les quals m’agradaria anar. Aquest cop d’entrada he seleccionat vuit curses, un grup d’entrenament i una trotada diferent. I sí, faré moltes altres coses, però encara són un secret!


#1 Per començar toca un 5k, la Cursa de RAC1

marc-cursa-rac1-pont-girona-2016

La Cursa de RAC1 és una cursa perfecta per a començar a córrer. Està cuidadíssima, l’ambient és molt familiar, es corre molt fàcil i és una oportunitat perfecta per a fer una escapada a una altra ciutat de Catalunya. Jo l’any passat vaig anar a córrer-la a Girona i em va encantar. Estaré molt atent per saber on se celebra l’edició d’enguany i el pla és claríssim: un cop de cotxe, córrer i un bon dinar.

#2 A mig camí entre el 5 i el 10, la Unirun

unirun-2016

Una bona manera de passar del 5 al 10k és córrer la distància de la regata Cambridge-Oxford a la Unirun. Els 6.779 metres de la clàssica de rem anglesa s’han traslladat als carrers de Barcelona en una prova atlètica que tél l’objectiu de fomentar l’atletisme universitari en la qual hi té cabuda tothom. La pròxima edició se celebrarà el 5 de març i participar-hi és molt recomanable tant si ets alumne, ex-alumne, futur alumne, treballador o el què sigui, de tot.

#3 El millor 10k es diu Correbarri

marc-correbarri-2016-km4

Mai em desfaré prou en elogis per aquesta cursa. El Correbarri és la cursa perfecta per a tot: per debutar, ja que tot està cuidat fins al més mínim detall; per a fer marca, perquè el circuit és ideal per a això; per a passar-s’ho molt bé, ja que és una festa amb forma de competició diferent defensant el propi districte; i fins i tot per a pujar al podi, si el teu districte es proclama vencedor. Jo l’espero amb ganes i no falto per res del món a aquesta cursa que és la millor 10k del món sencer.

#4 Una mitja a la qual no pots faltar és la de Granollers

mitja-granollers-2016-km19

Debutar a una mitja Marató s’ha de fer a La Mitja. La Mitja d’on? La Mitja i prou, sense cognoms; és la Mitja de Catalunya i es corre a Granollers. És una cursa emblemàtica, compta amb 30 edicions, i amb un ambient especial, sobretot a partir de la volta a La Garriga per tornar cap a Granollers. L’edició d’aquest any se celebra el pròxim 5 de febrer i jo hi seré.

#5 De camí a la Marató s’ha de córrer la Maratest

arribada-maratest-2016

La Maratest és la millor tirada llarga d’aquest planeta i de tot l’univers. En el camí cap a la Marató, és una cursa imprescindible que ofereix l’oportunitat de fer una bona quilometrada de qualitat en un circuit tancat, amb avituallaments i llebres amb els objectius clàssics de Marató en un ambient de pur atletisme. La Maratest serveix per a què res t’aturi, per a posar-te a prova, per a acabar d’afinar la Marató. El pròxim 19 de febrer jo hi seré i heu de saber que els corredors que prendran la sortida a la Marató es divideixen entre els que hi van participar i els que no. I es veu des de lluny això!

#6 La primera Marató l’has de córrer a Barcelona

marc-soler-marato-barcelona-2014

Córrer una Marató és bonic i difícil, tant per la distància com per l’entrenament, que implica esforç, constància i disciplina. És una cursa que ens duu al límit tant pel què fa al cos com pel què fa a l’ànima i córrer als carrers de la pròpia ciutat és una ajuda d’allò més gran. És per això que penso que el debut en la distància reina s’ha de fer a casa, la primera Marató s’ha de córrer a Barcelona. Aquest any la cita és el pròxim 12 de març i jo hi vull ser, perquè la Marató és el més bell dels nostres somnis, perquè estic enamorat d’aquesta distància, perquè vull tornar a sentir calfreds a la sortida i a plorar com un nen a l’arribada.

#7 Una Marató diferent l’has de córrer a l’estranger

marc-soler-munic-marato-2016-estadi-rient

Com que m’agrada córrer i també m’agrada viatjar, de tant en tant preparo una Marató per córrer-la a una altra ciutat. Així he estat a Dresden, París, Berlín, Roma i Munic. I la veritat és que és una experiència espectacular visitar un altre lloc en un cap de setmana assenyalat, ser turista corredor, viure una Marató a un altre lloc del món. Aquest any ja estic fent una ullada al calendari per veure quina caurà!

#8 Corre en un mar d’aplaudiments: Behobia

behobia-2016-whyirunbehobia-fira-del-corredor-marc-soler

Al Novembre tot bon corredor ha d’anar fins a Donosti per córrer la Behobia/SS. Al maig cal que estar atent per a fer la inscripció i reservar volant l’allotjament. La Behobia són 20km d’ànims, de públic entregat i de diversió. El viatge per córrer la Behobia és un peregrinatge gairebé obligat per a tots els catalans que consisteix en una cursa, molts zuritos, encara més pintxos i menjar carn a un bon restaurant. Ens trobem allà!

#9 Entrena en grup: adidas Runners Barcelona

adidas-runners-copenhagen-photocall-2

Entrenar, preparar una cursa, posar-se en forma, aprendre i gaudir sempre és millor quan és compartit. La meva proposta és compartir-ho anant als entrenaments d’adidas Runners Barcelona. És tan senzill com registrar-se a la web i apuntar-se als entrenaments. Ara bé, anar-hi no és gratuït, es paga amb bon humor i amb un somriure. Els entrenaments estan adaptats a tots els nivells, l’equip que hi ha al darrera som màxims i formar-ne part és ser partícip d’un projecte global que posa en contacte gent d’arreu del món amb, com a mínim, córrer com a passió comuna.

#10 Corre amb la Lluna Plena

full-moon-run-desembre-2016

Has corregut mai sense frontal, ni mòbil, ni rellotge, ni GPS, ni música? I ho has fet mai a la llum de la lluna? La Full Moon Run se celebra cada cop que hi ha lluna plena envoltada d’una aura de misteri. No és una cursa ni un entrenament, és una trotada per gaudir de la foscor, dels sorolls de Collserola, de la brisa del mar que travessa la ciutat, de la visita d’algun senglar que surt a investigar i de la companyia d’altres corredors amb ganes de desconnectar.

#EXTRA: Vine a un esdeveniment especial!

adidas-runners-barcelona-metal-event-foto-europe

Anar als entrenaments d’adidas Runners Barcelona, entre moltíssimes altres coses, dóna l’avantatge de saber quan s’obren les inscripcions per a assistir a esdeveniments on s’entrena i es fa festa a parts iguals com aquest que vam fer a Montjuïc i aquest que vam fer a la Zona Franca. Hi passen coses que no passen a enlloc més i que s’han de viure de dalt a baix per a poder-les explicar.

I jo què?

marc-maria-david-ar-barcelona

Jo participaré en tot perquè m’agrada, perquè m’ho passo bé, perquè hi trobo molt bona gent, perquè aprenc, perquè sent-hi em faig gran, perquè tinc coses a explicar, perquè tinc ganes de viure, perquè m’agrada viatjar, perquè vull entrenar, perquè m’agrada córrer, perquè em vull emocionar, no poder parlar de tant riure i posar-me a plorar.

I que es prepari el món, que si amb aquest parell vam ser els millors representants de Barcelona a Copenhaguen, hem d’acabar d’afinar quina una en portem de cap per a, durant el 2017, deixar el llistó encara més alt.

adidas-runners-barcelona-metal-event-marc-maria-david

Anuncis

3 Comments Add yours

  1. moonrunners ha dit:

    Aaaaaaaaauuuuuuuuu!!!!!!

    M'agrada

Deixa un comentari

